اوّلین همایش ملّی عرفان شرق و توسعۀ گردشگری

 "اوّلین همایش ملّی عرفان شرق و توسعۀ گردشگری" در اواخر شهریورماه جاری توسط سازمان میراث فرهنگی استان سمنان و پیشتیباني علمی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار مي گردد. متن خبر ارسالي توسط انجمن علمي گردشگري به شرح زير است: 

اولین همایش ملّی عرفان شرق و توسعۀ گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در تاريخ 29 و 30 شهریور ماه 1391 در شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال چکیدۀ مقالات: 31 خرداد ماه 1391

مهلت ارسال اصل مقالات: 15 مرداد ماه 1391

گروه ادیان و معارف دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه اعلام فراخوان مقالات علمی در برگزاری این همایش مشارکت دارد.  هدف از برگزاری این همایش تقویت روحیه تحقیق در عرفان اسلامی، آگاهی از توانمندی‌های عرفان اسلامی در توسعۀ گردشگری و تسهیل رفت و آمد گردشگران حوزه عرفان اسلامی می باشد.

استان سمنان مدفن 3 تن از عرفای بزرگ اسلامی بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی و شیخ علاءالدوله سمنانی، است.  وجود این عرفای بزرگ فرصت مناسبی برای رونق بخشیدن به گردشگری استان است.

بخشی از توسعه گردشگری استان سمنان وابسته به معرفی این 3 عارف بزرگ، تحلیل و نشر اندیشه‌های عرفانی ایشان و بررسی راهکارهای تسهیل جذب گردشگران این حوزه است.  یکی از محورهای اصلی این همایش نیز بررسی و تبیین نقش این 3 عارف در رونق بخشیدن به گردشگری منطقه می باشد.

عرفان‌پژوهان، اساتید و دست اندرکاران صنعت گردشگری می‌توانند علاوه بر ارسال مقالـات مرتبط، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به نشانی http://erfaneshargh.um.ac.ir از آخرین اخبار مربوط به همایش مطلع شوند.

گفتنی است معاونت برنامه ریزی استانداری سمنان، فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، شورای اسلامی و شهرداری شهر نمونه گردشگری بسطام، صدا و سیمای مرکز سمنان وهتل پارامیدا از دیگر حامیان برگزاری این همایش می باشند.  

برای ورود به پایگاه الکترونیکی همایش اينجا را کلیک نمائید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:همايش توسعه گردشگري, عرفان , | 13:34 | نويسنده : سعيد داغستاني |