فصلنامه علمي- پژوهشي مطالعات ملي در راستاي فعاليتهاي تخصصي در زمينة هويت و همبستگي ملي در نظر دارد ويژه نامه اي با عنوان « نقش رسانه در رابطه با هويت و همبستگي ملي » را با درجه علمي- پژوهشي منتشر نمايد .علاقمندان و صاحب نظران ميتوانند پيرامون محورها و موضوعات تعيين شده زير، مقالات خود را تا تاريخ 15/7/1391 ارسال نمايند. در صورت لزوم با شماره تلفن 02166499916 تماس حاصل فرمائيد. منبع اطلاع رسانی : انجمن علمی گردشگری ایران
فصلنامه مطالعات ملي
موضوعات و محورهاي ويژ ه نامه
1. فضاي مجازي و نقش آن در هويت و همبستگي ملي؛
2. تحليل محتوا و مطالعه موردي برنامه هاي مختلف صداوسيما از منظر هويتي (شامل فيلم، سريال، برنامه هاي مستند، گزارش، ميزگرد، برنامه هاي تحليلي و مناسبتي، خبر، برنامه كودك، برنامه هاي ورزشي و...)؛
3. سياست گذاري ها و اولويتهاي هويتي در رسانه: رويكردي تجويزي آسيب شناختي؛
4. تحليل محتوايي برنامه هاي شبكه هاي استاني و نقش آنها در تضعيف و يا تقويت همبستگي ملي؛
5. نمادها و نشانه هاي فرهنگي هويتي و نحوه بازنمايي آنها در صداوسيما؛
6. هنر و موسيقي هويت بخش در رسانه؛
7. جايگاه صداوسيماي ايران در منطقه و حوزه ايران فرهنگي؛
8. تقريب مذاهب و وحدت ملي در رسانه ملي؛
9. زمينه ها و راهكارهاي اعتمادآفريني هويتي رسانه ملي؛
10. رسانه و هويت از ديدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري؛
11. جايگاه خرده فرهنگها در برنامه هاي مختلف صداوسيما؛
12. رسانه ملي و برنامه هاي هويتي براي ايرانيان خارج از كشور، مسلمانان منطقه، مردم جهان؛
13. جهاني شدن؛ فضاي مجازي، هويت و همبستگي ملي
14. تأثير رسانه هاي جهاني بر تقويت و يا تضعيف هويت و همبستگي ملي در ايران؛
15. جهاني شدن و پيامدهاي هويتي آن در حوزه رسانه ملي؛
16. راهكارهاي تقويت مباني همبستگي ملي در رسانه ملي؛
17. آسيب ها و فرصت هاي هويتي در رسانه ملي و فضاي مجازي؛
18. مباني و مؤلفه هاي همبستگي ملي و ارتباط آن با نقش و كاركرد رسانه ملي در ج.ا.ا.
19. بايدها و نبايدهاي رسانه ملي در ارتباط با هويت و همبستگي ملي؛
20. رقابت هاي سياسي و همبستگي ملي و نقش رسانه ملي؛
21. هويت ملي: مفاهيم، مؤلفه ها و راهبردهاي رسانه اي تقويت آن؛
22. رابطه هويت اسلامي و هويت ملي و بازنمايي آن در رسانه ملي؛
23. تحليل الگوي ايجابي هويت ملي در رسانه ملي: بايسته ها و چشم اندازها؛
24. هويت ملي، انقلاب اسلامي و نقش رسانه ملي؛
25. نقش و كاركرد رسانه ملي در حفظ و ترويج مؤلفه هاي هويت ملي (زبان ملي، ميهن، تاريخ مشترك، نهاد حكومت، مذهب رسمي و...)؛
26. بررسي رابطه تعاملي رسانه ملي و گروه هاي مرجع در تقويت هويت ملي؛
آدرس: تهران: خيابان انقلاب، خيابان دانشگاه، خيابان شهداي ژاندارمري، پلاك 43، ص پ1815 – 16315
دورنما:44615467
تلفن: 66415488-66499916-66499914
پست الکترونیک: motaleatmeli@yahoo.com
موضوعات مرتبط: همايش ، ،
برچسبها:
اطلاعات کنفرانس توريسم مذهبی شهر قونيه ترکيه
International Conference on Religious Tourism and Tolerance
May 09, 2013 - May 12, 2013, Konya, Turkey
http://rtt2013.konya.edu.tr/
Paper Submission Deadline:
Sep 30, 2012
Deadline for participant registration:
Feb 20, 2013
RTT2013 aims to discuss various aspects of the religious tourism, the International Conference on Religious Tourism and Tolerance (RTT2013) will be held in Konya, Turkey on 9-12 May, 2013. Convening the RTT2013 in Konya also carries an important message, as the city hosts Mevlâna Jalāl ad-Dīn Muḥammad Rūmī, well-known in the West as Rumi, a very prominent Sufi thinker and famous poet (d. 1273), whose teaching fosters respect among humanity, love of God, and religious tolerance, inspiring today's multi-cultural societies .
The RTT2013 will focus, among others, on the following topics:
- New directions in religious tourism
- Motivations behind religious tourism
- Pilgrimage, tourism and dialogues of cultures
- Management of international pilgrimage travels
- Sustainability of religious tourism
- Clustering in religious tourism
- Religious festivals and tourism
- Religious tourism and inter-cultural tolerance
- Perceptions of "the other" in religious tourism
- Guidance for faith-based tourism
- Protection of and respect for the places of worship
- Socio-cultural impacts of religious tourism
- Environmental impacts of religious tourism
- Economic aspects of religious tourism
- Mapping the holy routes
- Diaspora and religious tourism
- Disability and religious tourism
- Management and maintenance of sacred sites
- Spiritual dimensions of a religious journey
- New directions in marketing of religious destinations
- Holy sites for different beliefs in Anatolia
- Sacred foods and drinks & religious dietary issues
- Role of religious tourism in conflict resolution
- Commercialization of sacred places
- Holy sites in a neo-liberal world

موضوعات مرتبط: همايش ، ،
برچسبها:
فراخوان
همایش علمی ـ پژوهشی فرهنگ مجاوری و زائرپذیری
بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در نظردارد ، همایش علمی- پژوهشی فرهنگ مجاوری و زائرپذیری، را همزمان با ایام میلاد فرخندة عالم آل محمد حضرت امام علی بن موسی الرضا7 برگزار کند. از همه اندیشمندان، صاحب نظران و اصحاب قلم دعوت می شود با نگارش مقاله ما را در برگزاری هرچه بهتر آن یاری رسانند.
محورها
الف) فرهنگ میزبانی و میهمانی
آداب واخلاق میزبانی در تعالیم رضوی7:
آداب و اخلاق میزبانی و میهمانی در تمدن ایران زمین
ارزش همجواری با اهل بیت : و آداب آن
زائرپذیری؛ ترجمان تولی و دوستی با اهل بیت:
میهمان نوازی و پذیرایی از زائران تا پیش از رسیدن به مقصد
تاثیر متقابل فرهنگ مجاوران و زائران
نگاهی تاریخی به زیارت و فرهنگ زائر پذیری در مشهد الرضا7
ب) نقش دستگاه های اجرایی و فرهنگی در تقویت و توسعه فرهنگ مجاوری و زائرپذیری
ضرورت تعامل بین زائر ومجاور درامور فرهنگی
نقش مسجد در تعمیق فرهنگ زیارت و زائرپذیری،
نقش حوزه های علمیه درگسترش و تعمیق فرهنگ زیارت و زائرپذیری
نقش مراکز فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی آستان قدس رضوی در ترویج فرهنگ
میهماننوازی
نقش اصناف در ترویج فرهنگ مجاوری و خدمت رسانی به زائران
نقش دستگاه های اجرائی در ارتقای سطح فرهنگ مجاوری و زائرپذیری
نقش مراکز آموزشی وپژوهشی درگسترش فرهنگ زیارت و زائرپذیری :
مدیریت چندگانه یا یک پارچه در ترویج فرهنگ مجاوری و زائری
ج) وقف ونذر
نگاهی به پیشینه وقف و نذر در امر زائر و زائرپذیری
وقف و نذر و بهینه سازی فرهنگ زائر و زیارت
سازوکار خدمات و اسکان موقوفه ای زائران
چیستی نذر وتاثیر آن در ترویج فرهنگ زیارت و زائرپذیری
د) تکریم زائر در اماکن متبرک رضوی
تکریم ویژه زائران رضوی
رفتارشناسی خادمان حرم رضوی با زائران
ویژگی ها و شاخصه های تکریم زائر در حرم مطهر
بایدها و نبایدهای رفتاری مراکز فرهنگی، تبلیغی واجرایی اماکن متبرک در تکریم زائران
بازشناسی شیوه های میهمان نوازی در اماکن متبرک
هـ) آسیب شناسی فرهنگ مجاوری و زائری
آداب و اخلاق خادمی در حرم رضوی و رفتارشناسی آنان
فرهنگ مجاوری و همسایه داری در سیره رضوی*
ضرورت و چگونگی امر به معروف ونهی از منکر در میان زائران و مجاوران
رفتارشناسی متقابل زائران در طول سفر زیارتی و اماکن متبرک
بهداشت اماکن متبرک و استراحتگاهها
باید ها و نبایدهای خدمت رسانی خادمان به زائران حرم رضوی
چیستی سوغات و تاثیر آن بر ماندگاری آثار سفر زیارتی
شروط پذیرش:
· رعایت دقیق ضوابط نگارش مقاله علمی ـ پژوهشی
· حروف نگاری مقالات، با قلم Blotus، اندازه 14 در محیط 2007 word روی کاغذ A4
· ارسال اصل مقاله به همراه cd، یا ارسال آن به نشانی info@islamic-rf.org
· حجم مقالات بین 8-15 صفحه
امتیازها :
· چاپ ونشر مقالات برگزیده در مجموعه مقالات همایش
· به مقالات برتر جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا خواهد شد
· دعوت از صاحبان مقالات برگزیده
تقویم :
* ارسال مقالات تا پایان مرداد 1391
* زمان برگزاری: یکی از روزهای دهه کرامت
نشانی: استان خراسان رضوی، مشهد مقدس، حرم مطهر، دوربرگردان شیخ طبرسی، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، گروه مطالعات فرهنگی زائر
تلفن تماس 5- 2232501 ـ 0511 داخلی244 وبگاه :www.islamic-rf.ir
بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی
موضوعات مرتبط: همايش ، ،
برچسبها:
همایش علمی گردشگری، توسعه پایدار، عدم اتکا به درآمدهای نفت
زمان : 9 و 10 مهرماه 1391 همزمان با روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری
محورهای همایش: 1- اقتصاد گردشگری، اقتصاد پایدار 2- گردشگری و انرژی، راهبرد توسعه پایدار گردشگری 3- گردشگری، اصالت های فرهنگی و اجتماعی در دوران جهانی شدن 4- اقتصاد گردشگری و تولید ناخالص ملی 5- گردشگری و امنیت روانی و اجتماعی 6- گردشگری و زیرساختهای فنی و کالبدی 7- گردشگری و سیاست گذاران 8- اشکال و سیاستهای مطلوب توسعه گردشگری ج . ا . ایران 9- گردشگری در کشورهای نفت خیز 10- گردشگری، مبانی فقهی و علمی 11- گردشگری و اقتصاد سیاسی بین المللی
علاقمندان به تدوین مقاله میتوانند موضوعات مورد نظر خود را در زیر مجموعه یکی از محورهای یازدهگانه فوق انتخاب و چکیده آن را حداکثر تا تاریخ 15 مردادماه ۱۳۹۱ در فرمت(2007 word ) به نشانی پست الکترونیکی: info@rct.ir ارسال نمایند. پاسخ چکیدههای پذیرفته شده در تاریخ20 مرداد ماه اعلام و زمان ارسال اصل مقاله 15شهریور ماه 1391 خواهد بود. نتایج قطعی مقالههای پذیرفته شده در 25شهریور ماه 1391 اعلام میشود.
مقالههای برگزیده علاوه بر چاپ در کتاب مجموعه مقالههای همایش در فصلنامههای علمی و پژوهشی کشور نیز منتشر خواهد شد.
نشانی دبیرخانه همایش: تهران، خیابان آزادی، نبش رودکی شمالی، معاونت گردشگری، پژوهشکده گردشگریتلفکس: 66582170-۰۲۱ نشانی سایت : www.rct.ir
موضوعات مرتبط: همايش ، ،
برچسبها:
لوگوی “گردشگری ادبی”
…………………………………………………………………………………………………
فراخوان مقاله
نخستین همایش بینالمللی گردشگری ادبی
The First International Conference on Literary Tourism
دبیر علمی: دکتر اسماعیل قادری (هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات)
دبیر اجرایی: آرش نورآقایی (مدیر مرکز پژوهشهای تعطیلات نو)
محورهای همایش:
۱- ادبیات و گردشگری
• ادبیات کلاسیک (سنتی) و گردشگری
• ادبیات معاصر و گردشگری
۲- اصول و مبانی گردشگری ادبی
۳- بررسی جنبههای مختلف عرضه و تقاضای گردشگری ادبی
• شناخت ماهیت تجربه گردشگران از بازدید جاذبههای گردشگری ادبی
• طبقهبندی انواع منابع/جاذبههای گردشگری ادبی
• منابع/جاذبهها و فعالیتهای گردشگری ادبی
• زیرساختها، امکانات و خدمات گردشگری ادبی
• بازارهای داخلی و بینالمللی گردشگری ادبی
۴- برنامهریزی، مدیریت و بازاریابی گردشگری ادبی
• فرایند برنامهریزی گشتهای ادبی
• راهبردهای سرمایهگذاریهای گردشگری ادبی
• سیاستهای راهبردی توسعه گردشگری ادبی
• نقش گردشگری ادبی در آموزش کودکان و نوجوانان
• چالشهای فراروی بازاریابی برای رونق گردشگری ادبی
• مدیریت بازدیدکننده در جاذبههای گردشگری ادبی
• بازاریابی اثربخش برای گردشگری ادبی
۵- بررسی اثرات گردشگری ادبی
• بررسی آثار اقتصادی گردشگری ادبی بر مقصد
• گردشگری، ادبیات و صلح
• بررسی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی گردشگری ادبی بر جامعه مقصد
۶- توسعه و ارزیابی طرحهای گردشگری ادبی
۷- بررسی ظرفیتهای بالقوه گردشگری ادبی کشور
۸- شناسایی و طراحی مسیرهای گردشگری ادبی در کشور
۹- رسانه و گردشگری ادبی
۱۰- فیلم و گردشگری ادبی
توجه ۱: لازم به ذکر است که ارائه مقالات محدود به این محورها نمیشود.
توجه ۲: مقالات باید به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شود.
توجه ۳: به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی درباره شیوه نگارش مقالات میتوانید از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۹۰ به آدرس اینترنتی literary tourism.ir مراجعه فرمایید.
مهلت ارسال چکیده: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
آدرس دبیرخانه: تهران، میدان فاطمی، خیابان فلسطین شمالی، پایینتر ار زرتشت، کوچه فرزام، پلاک ۲۱، طبقه اول
شماره های تماس: ۸۸۹۹۸۲۰۵- ۰۲۱ و ۸۸۹۹۸۲۰۶- ۰۲۱
پست الکترونیکی: research@newholidays.com
فاکس: ۸۸۹۵۳۴۵۳ - ۰۲۱
مجری برگزاری: مرکز پژوهش های تعطیلات نو
………………………………………………………………………………………
فرمت مقالات همایش بین المللی گردشگری ادبی
فرمت: Microsoft Office Word 2007
عنوان مقاله: ۱۸ ب نازنین پررنگ ( معادل لاتین: ۱۴ Times New Roman پررنگ )
…………….. یک سطر خالی ………………
نام نویسنده (گان): ۱۲ ب. نازنین پررنگ ( معادل لاتین: ۱۱ Times New Roman پررنگ) نام نویسنده ها به صورت ستاره با قلم ب نازنین با اندازه ۹ پررنگ برای مقالات فارسی و اندازه ۸ پررنگ برای مقالات لاتین تماما به صورت پاورقی آورده شود.
……… ۴ سطر خالی ……..
چکیده: کلمات «چکیده و واژگان کلیدی» ب نازنین ۱۱ پررنگ و متن داخل آن ۱۱ نازک باشد برای لاتین نیز همین حالت در نظر گرفته شود. Line spacing برای هر دو ۱/۱۵ در نظر گرفته شود. برای نوشتن واژگان کلیدی یک سطر خالی بعد از متن چکیده، فاصله در نظر گرفته شود. ظمنا چکیده بدون ذکر منبع و در قالب یک پاراگراف و طول آن کم تر از ۸۰ کلمه و بیش تر از ۳۰۰ کلمه نباشد. واژگان کلیدی نیز حداقل ۳ و حداکثر ۷ واژه که با کاما از هم جدا شده و در یک خط قرار گرفته باشند. چکیده مقاله با فاصله ۵/۳ سانتیمتر از سمت راست و ۵/۳ سانتیمتر از سمت چپ کاغذ(بالا و پایین صفحه هر دو ۳ سانتیمتر)، با کناره های ردیف شده نوشته شود.
تنظیمات صفحه برای متن اصلی مقاله:
Top: 3cm
Bottom: 3cm
Right: 2.5
Left: 2.5
Line Spacing: single or 1.0
تنظیمات متن اصلی مقاله:
۱/ متن مقاله ب نازنین ۱۲ نازک نوشته شود
۲/ عنوان بخش ها و زیر بخش ها به ترتیب ۱۳ و ۱۲ پررنگ نوشته شود و با یک خط خالی فاصله از انتهای متن بخش قبلی تایپ و شمارهگذاری شود
۳/ خط اول همة پاراگرافها باید دارای تورفتگی به اندازة cm 7/0 باشد( با زدن tab این کار انجام می شود ولی ممکن است در پیش فرض برنامه ورد اندازه اش غیر از ۷/. باشد که باید تنظیم شود)
۴/ صفحات مقالات میبایست شمارهگذاری شوند و شماره هر صفحه در پایین آن و در وسط قرار گیرد. توجه شود که شماره صفحات فارسی باشد.
۵/ در صورت نیاز به درج زیرنویس، همة موارد فارسی و به صورت راستچین با قلم ب.نازنین و اندازة ۱۱ و زیرنویس های لاتین به صورت چپچین با قلم Times New Roman اندازة ۹ نوشته شوند.
۶/ هر جدول باید دارای شماره و عنوان (توضیح) باشد، که در بالای جدول به صورت وسط چین با قلم ب.نازنین پررنگ و اندازه۱۰ تایپ و به ترتیب از ۱ شمارهگذاری میشود. بهتر است جدولها در داخل متن و پس از جایی که به آنها ارجاع میشود، درج گردند. عنوان ستون های جداول بایستی به صورت وسط چین (ب.نازنین ۹ پررنگ) و کلیه متون در داخل جدول اگر فارسی باشند به صورت راست چین (ب.نازنین۱۰ نازک) و اگر لاتین باشند به صورت چپ چین (Times New Roman 8 pt.) باید تایپ شوند. حتی الامکان سعی شود که جداول طولانی نبوده و در یک صفحه قرار گیرند، در غیر اینصورت باید عنوان ستونهای جدول در صفحه دوم نیز تکرار شود. همة اعداد در جدولها باید به صورت فارسی و وسط چین تایپ شوند. ذکر واحد کمیتها در جدول الزامی است. هر جدول با یک سطر خالی فاصله از متن ماقبل و مابعد آن قرار گیرد. اگر جدول ها دارای مرجع می باشند بایستی شماره مرجع در داخل کروشه در انتهای عنوان جدول ذکر شود.
۷/ هر شکل و نمودار باید دارای شماره و عنوان (توضیح) باشد که به صورت وسط چین در زیر آن ( دقت داشته باشید که محل نوشتن عنوان جدول با عنوان شکل و نمودار متفاوت است) با قلم ب.نازنین پررنگ و اندازة ۱۰ تایپ و به ترتیب از ۱ شمارهگذاری میشود. نمودارها و شکل ها می توانند به صورت رنگی و یا سیاه و سفید باشند ولی به گونه ای که در صورت چاپ سیاه و سفید رنگ ها و جزییات آنها قابل تشخیص باشد. شکلها در داخل متن و در جایی که به آنها ارجاع میشود، درج گردند. ذکر واحد کمیتها در شکلها الزامی است. در متن مقاله باید به همة شکلها ارجاع شود. هر شکل را با یک سطر خالی فاصله از متن ماقبل و مابعد آن قرار دهید.
منابع و ماخذ
به عنوان این بخش همانند چکیده شمارهای تعلق نمیگیرد. مشخصات هر مرجع به صورت کامل و در قالب استاندارد (نمونههای زیر) ذکر شود. مراجع فارسی را با قلم ب.نازنین نازک ۱۱ و مراجع انگلیسی را با قلم Times New Roman pt. 11 نازک تایپ نمایید.
- احمد پور داریانی، محمود؛ مقیمی، سید محمد (۱۳۸۵). مبانی کارآفرینی، تهران: نشر فراندیش.
- بازرگان هرندی، عباس (۱۳۸۷)، روش تحقیق آمیخته: رویکردی برتر برای مطالعات مدیریت، دانش مدیریت، شماره ۸۱، ص ۱۹-۳۶/
- Koh, K.Y. (2006). Tourism Entrepreneurship: People, Place, and Process. Tourism Analysis, Vol.11, 115 -131
- Lordkipanidze, M., Brezet, H., & Backman, M. (2005). The Entrepreneurship Factor in Sustainable Tourism Development. Journal of Cleaner Production, Vol. B. 787 – ۷۹۸
- Schumpeter, J. (1934). History of Economic Analysis. Oxford University Press.
موضوعات مرتبط: همايش ، ،
برچسبها:
لزوم دفتر مديريت استراتژي (OSM):
تلفن تماس با دبيرخانه: 22874490-22874491-22874492-021
موضوعات مرتبط: همايش ، ،
برچسبها:
.: طراحی شده توسط تک اسکین :.